Gå till innehåll
söndag 26 maj 2024
Rogerlarsson

Propeller till Nimo 27 med VP TAMD 41

Rekommendera Poster

Undrar vad ni har för sorts propeller ni som har en VP TAMD 41 till eran Nimo 27:a ? Passade på att köpa en ny motor under VP kampanj. Så nu har jag annons ute på min Ford 2704ET. Känns skönt med en helt ny motor som förhoppningsvis skall ge några problemfria sommrar. Roger

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte hur det är när man har axel. Men för vår del ska propllern räknas fram och sen provas ut. Stämmer inte de propellrarna man fått byter Volvo ut dem gratis.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur går motorbytet Roger? Vårt e nästan klart. Lite småsaker kvar bara. Vill sjösätta nu! Men isen e för tjock än och vi har massa jobb kvar som måste göras.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Motorn har kommit nu i veckan ,och dom kommer och hämtar den nu på Måndag för att installera den nya. Var kontakt med en reklamfirma idag för att få nya dekaler på båten. Tänkte att dom kunde montera dekalerna när båten står i monteringshallen. Vi får se vad priset blir. Förstår ni längtar till premiär turen. Roger

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nimo 27 dekaler? Jag har orginaldekaler, dock e dom ljusgula. LarsP tipsade mig om att ringa Forbina och fråga vad de hade kvar. De hade endast gula kvar men jag tänkte man kunde kopiera de.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte sätta nya stripes på hela båten. Men är mycket nyfiken hur Nimo 27 dekalen ser ut orginal. Har du någon bild på den vore jag tacksam ! Roger

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kan fota den så fort jag får tillbaka min kamera som e på rengöring nu. Vi vill inte ha stripes längst hela båten. Bara Nimo 27 loggan längst bak på sidan av båten och på ankarlådan i aktern. Man ser vart det har suttit stripes tidigare i getcoaten och så mycket som har setat blir för rörigt tycker jag. Tom på friborden har det suttit stripes.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...