NiBa 0 Postad 24 Mars , 2014 Jag har en fraga om Webasto och avgasdragning. Jag har precis installerat en Webasto 3900 i båten och skall nu dra avgaserna till skrovet. Den medfoljande ljuddamparen ar något for kort och jag behover nu forlanga den. Då kommer lite frågor.... 1) Hur forlanger man den bast for att undivika lackage? Tar man 22mm ror och skarvar med en innerhylsa och sedan avgasklammor 2) Med tanke på varmen - vilken ande ar det bast att skarva, den som sitter narmast varmaren eller den som ar narmast jutblåset i skrovet? 3) Om man vill isolera skarven (varme), vad rekommederar ni for losning? MVH Niklas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
moggep 27 Postad 24 Mars , 2014 Jag håller på och installerar en Everspächer i min båt, och tänker linda de oisolerade delarna med avgasbandage. http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Tuning/Avgasror/Avgasbandage-79450/ Det borde funka att skarva som du tänkte. Jag fick rådet av Thermoprodukter att lägga avgaspasta i alla avgaskopplingar så att det verkligen blir tätt. Vilken ände du skarvar spelar nog ingen roll, men det kanske är lättare att göra en svanhals vid skrovet om du inte har ljuddämparen i den änden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser