Chha 19 Postad 2 Januari , 2014 Jag har en vp AQ205 med DP290 drev, jag skulle vilja montera av spaken på reglaget för den är rostig och behöver fixas till. Någon som vet hur man gör? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
skotten1 1 Postad 2 Januari , 2014 Hej. 'Att ta loss reglaget är jätte svårt. man behöver säkert ha verktyg eller andra elektriska maskiner. Det bästa du kan göra som ohändig är att lämna båten till ett varv och be dom fixa detta. att ge sig på detta själv när man har tummen mitt i handen äär inte att rekomendera. Min båtgranne som själv helt oteknisk gjorde detta för ett årsedan och satte hela rötången i halsen. Lyd mitt råt lämna in den till ett varv och be dom utföra reparationen åt dig på ett fackmännamässigt sätt, då kan du oxå vara trygg med att båten inte dör eller stannar på grund av ditt eget klanteri. Mvh Volvo Penta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chha 19 Postad 3 Januari , 2014 Ingen som har koll på detta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 605 Postad 3 Januari , 2014 Om det är ett Pentareglage, sitter spaken fast med en insexskruv, som är iskruvad underifrån. Om man lossar den några varv, ska det gå att vicka loss spaken från axeln. Skruven är i tumdimension, och jag tror att nyckelvidden är 3/16. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chha 19 Postad 3 Januari , 2014 Jag lägger upp en bild på reglaget Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 605 Postad 4 Januari , 2014 Om du fäller fram spaken så mycket det går, så ser du skruven, som håler spaken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chha 19 Postad 5 Januari , 2014 Tackar det låter ju kanon! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser