TobbeLundgren 1 Postad 25 December , 2013 Hej alla och God Jul ! Luktar bränsle i akterstuven och misstänker att min tank pyser ut ångor. Vad rekommenderar ni för tank till mig ? Mvh Tobbe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bjaerven 23 Postad 26 December , 2013 Vet inget specifikt om din motor+tank, men det luktar ju gärna lite bensin när man har en tank med pysen öppen i en tät stuv. Har du en gammal rostig plåttank från -79 kan det väl hur som helst vara dags att köpa valfri plasttank i valfri volym. Biltemas tankar är billigast, men köp gärna slangen från annan åf - BT-slangarna är ganska kassa då de styvnar till/tappar flexet efter bara något år. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TobbeLundgren 1 Postad 27 December , 2013 Hej å tack för svar. Jag har hört det där om Biltemas slangar tidigare. Det ÄR en gammal tank, men inte rostig. Okey, valfri duger med andra ord. Tack så mycket Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
facil26 3 Postad 27 December , 2013 Jag föreslår, du först bara byter ut den gamla gummipackningen + den und luftskruven, som säkerligen har massor av torrsprickor. Eventuellt ny slang, troligtvis om tanken ej är rostskadad så lipper du soppalukten. mvh facil Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TobbeLundgren 1 Postad 27 December , 2013 Stort tack för svaren. Soppalukten kan vara ganska skarp ibland när vinden ligger på. Och i garaget speciellt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser