Gå till innehåll
måndag 15 juni 2026
Gäst MaxSchmeling

Som en liten grabb i en kiosk...

Rekommendera Poster

Gäst MaxSchmeling

Ny skrovmatta och man klipper och mäter, klipper och mäter och klipper och mäter och det tar aldrig slut... Tack gode gud för det! Renovera båt är en lisa för själen, eller hur?

Jodå, det händer att man också limmarsmiley

post-10024382-1394237743,6663_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Av snurrighets och obegriplighetsggraden samt brist på koplling mellan rubrik och innehåll kan jag inte dra någon annan slutsats än att du borde övergå till vattenbaserat lim!

wink

/B

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst MaxSchmeling

Hehe... kör redan med vattenbaserat lim men jag förstår vad du menar smiley

Uttrycket som en liten grabb i en kiosk är en målande bild för något som man verkligen gillar, något som är kul och något som driver en.

När jag växte upp hade en släkting till oss bensinmack med tillhörande kiosk. Jag minns besöken därinne bland allt godis och om du kan se mig där, som 7-åring, så kan du se mig i renoveringstagen idag. Samma glädje, samma eufori... som en liten grabb i en kiosk!.

Å andra sidan så påminner dina roliga rader om en kollegas man som en gång skulle med på ett veckostop på Kanarieöarna (en vecka på lyxhotell med fulla traktamenten). Han såg så ledsen ut där han satt på planet och läste sin DN och jag minns min fråga; Du ser inte särskilt entusiastisk ut!. Nä, svarade han, jag är inte den entusiastiska typen...!.

Världen lär delas upp i två halvor, enligt någon; den som är just entusiastisk och den som är det inte...

Vilken del tillhör vår käre Bosse heart och nu vet du vilken del jag tillhör!

post-10024382-1394237743,8694_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...