Frippe77 38 Postad 25 November , 2013 Hej Hur har andra försäkrat sitt båttbygg projekt under byggets gång. Går ej att försäkra som båt från det är en båt och hemförsäkringen säger att materialet räknas som båtutrustning och ska gå på båtförsäkringen? När jag Byggde bil för många årsedan fans det en byggförsäkring som man kunde teckna och den gälde fram till bilen blev typad på transportstyrelsen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MeaDiva 1 Postad 25 November , 2013 Hej Vi har försäkrat oss hos Pantaenius utan problem, nu var det ett tag sedan som jag kolla runt men minns att jag fick lite nekande svar. Det var inte alla som ville ha med självbyggare att göra varken under byggtiden eller senare när vi väl är i sjön! /Tobias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sueco 6 Postad 25 November , 2013 Har en båtvariant av garageförsäkring hos LF just nu. Täcker iofs bara brand och stöld men skyddar mig till en ganska lite summa. Efterhand som båtens värde stiger blir det omförhandling men jag är nöjd. Nu är ju inte min båt värd speciellt mycket. Så jag gissar att kostnaden blir annorlunda om man köper nytt skrov men kan vara värt att kolla upp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Frippe77 38 Postad 25 November , 2013 Det var LF som gav mig detta svarat om att det ej gick att försäkra via dem, jag har alla mina försäkringar hos LF och har alltid vatt nöjd med de. LF ska återkomma i morgon, vi får se vad som händer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sueco 6 Postad 25 November , 2013 Ska kolla upp vad försäkringen heter, om jag kommer ihåg det Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sueco 6 Postad 25 November , 2013 Det var inte mer avancerat än att försäkringen heter Båtfförsäkring Så här står det: Försäkringen gäller för båtar under byggnad/renovering eller vid långtidsförvaring på land. Försäkringsbeloppet skall motsvara marknadsvärdet vid varje försäkringsårs utgång. Försäkringen omfattar bara skador uppkommna på land Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Frippe77 38 Postad 25 November , 2013 Tack. Detta var från LF? Då vet jag att de ska kunna lösa det där. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sueco 6 Postad 26 November , 2013 Jepp, det var LF som har försäkringen, min tror jag kostade 400/år men då är ju inte min fula ankunge värd speciellt mycket Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser