Gäst Micke Postad 7 Mars , 2005 Hejsan, jag har en motor enligt topicen, Den har stått stilla i ca 5 år. Nu när jag skulle starta den så orkar inte startmotorn att dra runt motorn, jag kan dra runt den för hand.. Men när kompet kommer så vill inte starten vara med. Är det starten som är felet eller kan det vara något i motorn som är felet? Mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lanzar 0 Postad 7 Mars , 2005 Jag utgår självfallet från att du redan har kollat det, men det låter precis som om batteriet är totalt slut! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Micke Postad 7 Mars , 2005 jo, jag har kollat det, även kört med en hjälpstart som ska ge 300Ah. Dock är själva batteriet helt slut. Men den borde väl orka dra runt starten?, eller blir det annorlunda med ett färskt batteri? Mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Micke Postad 7 Mars , 2005 alltså att hjälpstarten på 300Ah skulle orka dra runt starten. Blev lite orydligt där. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Torpedo 0 Postad 10 Mars , 2005 Har du kortis i batteriet är det inte säkert att det fungerar med hjälpstarten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke9000 16 Postad 15 Mars , 2005 Löst problemet med starten Det va förluster i kablarna till motorn, 5v på starten när den jobbade, dum som man är kollade man det inte med en gång. Nu ska jag bara vänta in lite mildväder å se om det blir ett leende på läpparna eller ett krafsande i hårbotten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser