flippermartin 0 Postad 7 Mars , 2005 Hej! Nån här som har någon erfarenhet av Ockelbo T17? Hur är den i sjön? Jag är mest intreserad av info om utombordarmodellen! Mvh / Martin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst G-son Postad 22 Mars , 2005 Har en med inombordare men det är väl samma skrov antar jag? Den går bra i sjön, planar upp lätt och ligger sen stabilt. Tycker den passar bäst inomskärs, jag har bara mest kört min inomskärs i Kalmarsund norr om Revsudden och där går den som bäst. Vill du ha en båt till att gå utomskärs med skall du kanske se dig om efter en med mera V-bottnat skrov? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
flippermartin 0 Postad 23 Mars , 2005 Ok! Tack för synpunkterna! Jag bor ju i höga kusten och här är det rätt öppen skärgård, mer djupa fjärdar och vikar, inte så många skyddande skär. Så det där med att hålla sig inomskärs gav mig nått att fundera på. Kan G-son kanske säga nått om stuvutrymmen också? Dom torde väl inte heller skilja så där ruskigt mycket, förutom i aktern då :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Torpedo 0 Postad 24 Mars , 2005 Det är en trevlig båt. Den har vad man kallar halv v-botten vilket innebär att den är stabil men lite dunsig i sjön. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst flippermartin Postad 21 Augusti , 2005 Nån som provat att dra vattenskidor eller wakeboard efter en sådan? Vilken motorstyrka rkomenderar ni isåfall? Som jag förstått det är den typad för 70-115hk Kom med komentarer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kickdown 3 Postad 22 Augusti , 2005 Tjena. Provat med vattenskidor efter min T16 med en 65 Suzuki och det var inga som helst problem! Mvh thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser