Gå till innehåll
tisdag 22 juli 2025
JohnnyH

Seglarveckan?

Rekommendera Poster

Vad tycker alla om denna veckan egentligen? Är det något som totalt förstör Västkusten en av de bästa veckorna av året? Eller är det något som är trevligt och vad skulle i så fall kunna göras bättre?

Tacksam för svar!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det beror på många olika saker, ålder, familj osv.

Hade jag varit 18 igen skulle det nog vara kul men med familjen och små barn brukar vi hålla oss hemma just denna vecka, alternativt ligga i naturhamnar.

Det blir lite för mycket när det spelas högt fram på morgonen.

Börjar visst bli gammal:-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den så kallade seglarveckan har ju inget med segling att göra.

Tror att stinget har gått ur dessutom. Hur det var i år vet jag inte.

Tidigare var det en massa båtar, relativt stora, som våldgästade ett antal hamnat i Bohuslän. Hög musik och jag är inte helt övertygad om att det som dricks bara var alkoholfritt.

Om detta seglarliv är grejen när det gäller segling och sjöliv - då har jag missat det väsentliga i livet. Å andra sidan är jag glad att jag missat det.

En gammal stofil i pensionsåldern tycker inte företelsen är trevlig, med tanke på dom som bor i närheten av hamnarna. Jag drabbas inte själv av eländet.

Sen dra naturligtvis företelsen in en hel del pengar i området där man drar fram

Det finns stor förbättringspotential. Å andra sidan har företelsen funnits i många andra former. tex raggarinvation på Smögen ett antal midsommrar för en del år sen. En företelse som försvann lika snabbst som den uppstod efter ett antal år. 

En motrörelse är ju den sk Julleveckan där man går från hamn till hamn, har lågmäld musik och inte lika mycket sprit.

Bifogad bild. Seglarveckan i Hunnebostrand för ett antal år sen. Även på förtöingsidan finns det en mycket stor förbättringspotential.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror inte det har att göra med om man är pensionär, för jag är inte ens i närheten av det men håller ändå med toaen. Visst, krögarna tjänar en del pengar, men fylla och oväsen är helt enkelt inte min grej.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...