Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
neubert

Västervik vissnar och Loftahammar kommer växa...

Rekommendera Poster

Vi hade tänkt gå över till Byxelkrok i år men kom bara ner till Västervik pga. blåst och höga vågor innan vi vände tillbaka norrut men det blir nog sista gången vi går in till Västervik (om vi inte blir sugna på McDonald's)! 

I år har Hemköp som redan innan inte var speciellt nära gästhamnen stängt och nu återstår bara Ica och Willys uppe vid infarten till Västervik så ska man bunkra så är det tok för långt bort... Ica gör reklam i gästhamnen att man ska handla på nätet och få det ihop plockat och framkört till gästhamnen för 99kr men fick höra av grannbåten som beställt 1,5kg fläskfilé (man beställer tydligen i vikt) och inte fått någon för det finns ju inte så stora fläskfiléer ( ! ) 

Därimot angjorde vi Loftahammar för första gången. Fräsch gästhamn, nära till Ica Supermarket som är väldigt litet men är nog den mest välsorterade lanthandel jag någonsin varit på!!! Gästhamnen har en fin krog och bara några hundra meter finns en jätte fräsch pizzeria och ett café med mumsiga bakverk. Hamnen har en watskibutik och sjömack men tyvärr bara 40 platser vilket ger lite konkurens.

Jag tror och hoppas på att Loftahammar spelar sina kort rätt och kommer kunna expandera ordentligt under sommarhalvåret!!

/N

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Synd att ni inte kom till Byxelkrok väl värd et besök men det går fler tåg

Däremot gör det mig lite illa berörd att an så fin stad som Västeervik inte tar hand om sitt goda rykte man åtmindstonde hade förr

har haft mycket roligt i Västervikpå 80 talet på blå kustens marina tror jag det hette idag är det kanske Promarina där åxå men dom kan kanske inte skyllas för alla förändringar....

Tur ni hittade Loftahammar som åxå var trevlig på det goda 80 talet

Mitt återfall inom båtvärlden inskränker sig till eka med utombordsmotor så destinationer söder om Bråviken får  vara ifred .......

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det låter ju trist i avseende på Västervik. Har varit där ett flertal ggr. bla. 2012 ( dock inte i år) och har upplevt stan som mkt mysig med alla krogar o hamnliv. Dock kan jag hålla med om att promenaden in till centrum och affärer kan kännas lite lång. Fast är man frisk o inte behöver bunkra för en korsning av Atlanten är det helt ok.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...