Gå till innehåll
söndag 12 oktober 2025
kingfisher

yamaha 40 hk

Rekommendera Poster

en liten fråga om årsmodell på en yamaha 40 hk motor jag har tittat på modellguiden men blir lite osäker på åldern på anndra motorer jag tittat på som har samma kåpa osv är både nyare och äldre men dom kanske har satt ut fel årsmodell på dom taksam för ett svar om åldern nr40 he s och massa nummer efter

post-7010-1394234340,6303_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej I annonser kan åldern diffa mycket från den rätta:D Det absolut bästa sättet (och enklaste) är att ta modell- och motornummer och ringa till en återförsäljare. Då får du klart besked.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ur annonser brukar man kunna läsa: Volvo Penta 50 hk, troligen från mitten på 80-talet. Ja just det... slutade ju tillverka utombordare 1979... hehe... tomtar... Ofta gamla mercury motorer... såg väl lika dana ut mellan 1970 och 1984... motornummret är övermålat 5 gånger sen den var ny så det hittar ingen. Så brukar det vara.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skulle också ringa till återförsäljaren! Dock så Gissar jag att det är en hm....87:a! :) Titta på min båt (profilen) så ser dom ut 89!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Marinshopen har väl serienummer att kolla åldern på. Ser ut som en 1985 årsmodell.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...