Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
gullringen67

honda 15 hk

Rekommendera Poster

Jag har en fin 15 hk konda av 2009 år modell med kort rigg och elstart samt utrustad med både rorkult samt kablagestyrning.

mitt problem är att den har kort rigg och på min nya båt behöver jag lång rigg. är det någon som vet var man kan hitta antingen en lång rigg till motorn eller om det kanske är någon därute som sitter med samma problem fast tvärtom som kan tänka sig att byta?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Ta kontakt med Marinforum i Gbg.må väl//Nitro

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag fick samma tråkiga svar där som jag fått av alla som jag frågat  det lönar sig inte. jag blir så f****ad av den typen av komentarer när man som kund är intressead av att köpa något det avgör väl jag om det lönar sig eller inte jag har laggt massor av tid på min motor och delar också för den delen. så om det lönar sig det avgör JAG. så nu fick jag blåsa av lite ånga.

jag ska ta mig tusan leta vidare tills jag hittar en långriggade motor som jag kan skruva av riggen på och montera på min. annars kan jag ju köpa en ny men varför ska jag behöva det när jag har en motor som fungerar utmärkt. :)

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Går det inte att köpa en förlängningssats hos återförsäljarna ?? På många motorer sen man att en lång rigg = kort rigg + förlängningssats. Dessutom en ny drivaxel och växelaxel.

Går kanske att köpa på e-bay eller hos någon amerikansk återförsäljare.

Jag tror dessvärre att problemmet är inte lika stort åt andra hållet, inga problem att höja aktersopegel med 5 tum för så låg effekt som 15 hk.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...