Gå till innehåll
måndag 29 april 2024
searays

Modell???

Rekommendera Poster

Hej!

Nån som känner igen den här båtmodellen o vet nåt om den?

 

 

post-9951-1394237367,531_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

De Alfa 24 jag sett har en annan linje i fören och en helt annan typ av överbyggnad. Berörd båt ser inte ut att vara alls lika omsorgsfullt designad...fast det kanske finns tidigare modeller av Alfor.

Mvh

Fred

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hittar ingen alfa med två fönster på sidan av hytten. så frågan e om de verkligen e en alfa 24

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Alfa (åtminstone 24:an) designades av Pelle Pettersson och båten på din bild har inte alls PPs formspråk i överbygnaden. Det kan ju iofs vara ombyggt men det ser inte riktigt ut så. 

Vad jag vet är det inte speciellt vanligt med hemmabyggen i aluminium så jag gissar på att båten ändå är från någon tillverkare. Vilken vet jag tyvärr inte...

Mvh

Fred

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur somhelst så tyckte ja de skulle bli ett kul projekt, då ja köpte båten i lördags. Idag va ja iväg o köpte en mercruiser 3.0 -02.

Så nu startar mitt båtprojekt. Inredningen ska bytas och ny motor installeras. Förra ägaren hade slängt ur inombordaren och monterat dit en liten utombordare på badbryggan....

 

Nån som vet var jag kan få tag på info som underlättar byggandet av motorbädd? Mått ritningar, ja all nödvändig information:)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...