Nevada1 0 Postad 14 December , 2012 Hej! Jag och min kompis har segelbåt i Sverige, nu upptagna på land. Vi är seniorer och kunniga yrkesmän och händiga. Jag tänkte; att nu när det är kallt här, är det någon som har segelbåt i Grekland som behöver fixas, servas. Jag har jobbat som bil-elektriker, mekanike och är diselkunnig, värmare AC, etc. Min kompis är kunnig innom allt vad gäller segelbåtar och har seglat i 55 år. Finns det en båt som behöver fixas och vi kan segla en del också? Tipps? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LadyAnnila 2 Postad 15 December , 2012 Om du är medlem i SXK Medelhav är det ett bra ställe att publicera ditt anbud/fråga. Oceanseglarna har ett öppet forum där din fråga också passar bra.http://www.osk.org Visst är det varmt och skönt i Grekland på vintern och visst går det att segla, men det är som att segla i Skandinavien tidig vår eller sen höst. Det är seglarställ och oberäkneliga vindar som gälller. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terri 34 Postad 16 December , 2012 LadyAnnila, Bor Ni i båten i Medelhavet på vintern, i någon hamn med eluttag? Priset ungefär som i Sverige? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LadyAnnila 2 Postad 16 December , 2012 Ja vi bor på båten och de två senaste vintrarna på Kreta. Vi ligger i en marina och där finns el, vatten, travellerlift, tvättmaskiner, dusch/toa ja, allt man kan önska. Priserna är högre än i Sverige men billigare än t.ex Turkiet o Italien. Hamnavgifterna i Sverige är otroligt låga om man jämför med övriga Europa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terri 34 Postad 17 December , 2012 Låter härligt att vara där. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser