Gå till innehåll
fredag 23 maj 2025
Nevada1

Segla i Grekland

Rekommendera Poster

Hej!

Jag och min kompis har segelbåt i Sverige, nu upptagna på land. Vi är seniorer och kunniga yrkesmän och händiga. Jag tänkte; att nu när det är kallt här, är det någon som har segelbåt i Grekland som behöver fixas, servas. Jag har jobbat som bil-elektriker, mekanike och är diselkunnig, värmare AC, etc. Min kompis är kunnig innom allt vad gäller segelbåtar och har seglat i 55 år. Finns det en båt som behöver fixas och vi kan segla en del också?

Tipps?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du är medlem i SXK Medelhav är det ett bra ställe att publicera ditt anbud/fråga.

Oceanseglarna har ett öppet forum där din fråga också passar bra.http://www.osk.org

Visst är det varmt och skönt i Grekland på vintern och visst går det att segla, men det är som att segla i Skandinavien tidig vår eller sen höst. Det är seglarställ och oberäkneliga vindar som gälller.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

LadyAnnila,

Bor Ni i båten i Medelhavet på vintern, i någon hamn med eluttag?

Priset ungefär som i Sverige?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja vi bor på båten och de två senaste vintrarna på Kreta. Vi ligger i en marina och där finns el, vatten, travellerlift, tvättmaskiner, dusch/toa ja, allt man kan önska.

Priserna är högre än i Sverige men billigare än t.ex Turkiet o Italien. Hamnavgifterna i Sverige är otroligt låga om man jämför med övriga Europa.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...