Barmeister 4 Postad 4 November , 2012 Har gjort det mesta med vinterkonserveringen men har stött på problem med sköljning med färskvatten och glykol: Jag får inte något vatten att sugas in! Har provat med spolmuff, slangen via drevet och inne i båten, utan resultat. Öppnat vattenpumpen som snurrar som den ska vad jag kan se. Har haft vattenhinken högt på badbryggan för fallet skull. Tacksam för råd! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 5 Postad 4 November , 2012 Det är mycket enklare att hjälpa till ifall du skriver ut vad du har för motor och drev... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Barmeister 4 Postad 8 November , 2012 Hoppsan, det hade jag glömt... Volvo Penta AQ 170, 270 drev Tack! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 289 Postad 8 November , 2012 En länspump i hinken/karet kopplad till muffen är det bästa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Barmeister 4 Postad 8 November , 2012 Tack! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sea-ray_230 1 Postad 8 November , 2012 Du har även svar i din andra tråd Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Barmeister 4 Postad 11 November , 2012 Tack alla för hjälpen! Idag kom glykolet ut som det skulle! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 12 November , 2012 Nyfiken man lär av misstag, vad var felet? Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Barmeister 4 Postad 13 November , 2012 Tog vägen via drevet, lossade slangen som går in genom skrovet och fäste en slang i denna. Denna slang ledde jag upp till en 25-liters vattendunk och spolade sedan igenom med lyckat resultat. Inte säker men gissar att jag hade ett för litet vattenkärl från början som inte skapade det tryck som krävs för att vatten ska kunna börja sugas in. Så skönt att få detta bakom sig! Nu bara en del småfix kvar. Martin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sea-ray_230 1 Postad 13 November , 2012 Tryck? Du behöver inget tryck. Impellern suger. En halvmeter ner under ytan är det ju just inget vattentryck att tala om. Låter som om impellern eller huset kan vara dåligt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Barmeister 4 Postad 13 November , 2012 Som sagt, är inte helt säker på vad som gjorde att det löste sig. Kan också varit att jag inte fick det tätt från början och att det sögs in luft i stället. Vid andra försöket veckan efter var jag mer nogrann och tog med mig slangklämmor och tätade mer. Färskvatten och sedan glykol har nu fått gå igenom systemet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser