Gå till innehåll
lördag 25 juli 2026
Gäst Marcus

Drevlyft 100drev

Rekommendera Poster

Gäst Marcus

Hej! Jag har en Marieholm Concorde med penta inombordare (B18) och 100 drev. Jag undrar om man kan komplettera drevet med drevlyft och var man i så fall får tag i delarna till en sådan. Håller drevet att köra med högt upptilltat läge? // Marcus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hej.....har drevlyft på mitt 199 drev. Skulle vilja säga att hydrauliken pallar inte att köra som en dåre med upplyft drev men lite putter gas klarar den så man kan ta sej fram på grunt vatten .....o de e vad som går stanna går ibland men bakka e rena vansinet de bara stänker och låter dumt och man blir arg o en massa svordomar kläck när man kommer på att man är på väg upp på land om vinden ligger så till.... Ja som sagt fungerar bristfälligt men är ju helt klart en bra att ha grej, har tyvär ingen aning om var man kan få tag i en någon stans men vore jag dej skulle jag tagit en wire eller kätting i lagom längd och lyfta upp drevet med näven och kroka i kedjan och sen köra mycke lungt o sannsat. just de glömde berätta att styrförmågan blir sämre och sämre och försvinner till sist helt när man hissar upp drevet......lycka till

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Marcus

Tack för tipsen! Jag forskar vidare// Marcus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...