NiBa 0 Postad 19 Augusti , 2012 Hej Jag var ute med båten och körde i marchfart och plötsligt dog styrbords motor (4.3 MPI Mercruiser, 2005). Efter lite felsök och försök till återstart var den enda symptom vi hittade att det inte kom något ljud från bränslepumpen när vi satte på tändningen på styrbords motor. Så något verkar vara fel med den eller med elen till pumpen. Saken är den att jag hittar ingen säkring. Har letat igenom hela båten (montery 282) men kan inte hitta en säkringslåda - det måste väl finnas för en så pass modern motor? Tips om ev felkällor samt var f*n de har gömt motor säkringarna i denna båt? MVH NiB Senast ändrad av NiBa | 19 augusti 2012 | 21:46 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bildspel 2 Postad 19 Augusti , 2012 På min 5,0 MPI sitter det en säkringsdosa uppe på motorn åt babord till. Som en ask på 5x5x5cm. I den sitter det så en 4-5 säkringar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
NiBa 0 Postad 20 Augusti , 2012 Ok, det får jag kolla. Hoppade det är där... som vi har letat... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser