Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
Gäst Mange

Kapell till en Fjord 21 DC

Rekommendera Poster

Gäst Mange

Hej! Har köpt en Fjord 21dc som har ett rejält skabbigt kapell. Nu undrar jag vart man ska vända sig för att köpa ett nytt. Finns tydligen en nyare modell som man fäller bakåt och ger mera plats. Betalade 150 000 för en 1980 års modell. QAD 40 (diesel 130hk) med ett 290 DP drev. Båten var helronoverad invändigt men som sagt ett skabbigt kapell.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns kapellmakare lite varstans i Sverige beror ju lite var du bor. Fråga annars på din närmsta marina de kanske kan hjälpa dig till rätta. Sök på nätet. // Albin

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Mange Du skriver inte var du bor, men om du finns på västkusten kan jag rekomendera Söderbergs Båtkapell i Stenungsund. De gjorde ett kanonkapell till min Mirall 26:a.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Mange

Bor i Piteå, södra norrbotten. Men vad jag söker är en helt ny kapelltyp inte bara ett nytt kapell.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Magnus Belius

Hej Mange! Om du vill ha ett kapell med full ståhöjd tycker jag du ska ringa till NYTT KAPELL och prata med dom.Dom syr upp efter originalmallar och det följer fram rutan väldigt bra. Jag har en bild (ingen bra kvalittet på bilden) Mvh Magnus

post-0-1394234361,1573_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...