algy 0 Postad 7 Juli , 2012 Jag har förstått att jag måste ta ur och göra ren tanken så jag har nu pumpat ur 50 liter diesel. Jag har haft GrotaMar i bränslet för att ta död på dieselbakterierna. Nu har det samlats en brun bottensats i dunkarna, troligen döda bakterier. Finns det fler bakterier kvar i bränslet, som inte syns? Vad skan man filtrera med? Är dieseln användbar efter filtrering? Någon som vet?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Paliswe 3 Postad 7 Juli , 2012 Det går att använda dieseln. Häll i dubbel sats GrotaMar så tar det död på alla bakterier. Låt dunkarna stå några veckor till de sedimenterat och ev vatten sjunkit till botten. Sug sedan försiktigt ut dieseln strax under ytan tills du närmar dig botten utan att skaka om dunken och släng sista skvätten med bottensatsen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
algy 0 Postad 10 Juli , 2012 Tack för hjälp. Skall börja söla med detta och till tanken blivit rengjord mata båten från separat reserdunk. Algy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser