Gå till innehåll
måndag 29 april 2024
pastra

Knackande bayliner 1952, med ford 2,3 OMC

Rekommendera Poster

Hej. Jag har fått ett problem med min nyköpta bayliner. Vid tomgång går motorn jättebra och går tyst. Men vid gaspådrag har den börjat knacka rejält. Inte högt tickande men knackande metalliskt ljud. Har försökt lokaliserat ljudet snabbt men utan framgång. Är det någon som haft liknade problem med sin som kan ge mig tips på vart jag kan börja felsöka? Gäller som rubriken en 89as bayliner med ford 2,3 med OMC Cobra-drev. Förra ägaren har planat toppen och bytt kamrem förra året och kört med den så öve halva säsongen och jag har hunnit kört ca 4tim.

Tack på förhand!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har nog hittat felet...jag kollade oljan och den var grå/vit så antagligen drar den in vatten från någonstans och således har antagligen ventilerna fått sig dålig smörjning och fastnat i något läge eller går inte som dom ska...... Ska ta upp vevhuset i morgon och kolla. Samt kolla efter eventuella läckage i avgaslimpa eller knä. Något tips på vart mer annars jag kan söka??

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Jag har en 2,3 motor liggande på pall.Den har frätskador i cyl foder så blocket är kört.Men det fins mycket bra delar för övrigt.bla nytt knä.Limpan var sprucken och dör tog den i n vatten som stälde sig i cylindern.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...