Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
Olass

Innertak Ryds Camping skräpar.

Rekommendera Poster

Hur gör man smidigast för att bli av med detta hemska, fula problem, Vill kunna måla innertaket elelr om någon har ett annat alternativ så välkommen.

En kompis till mig högtryckstvättade innertaket och tror det blev rent men det låter vått och smutsigt i hela båten...

 

Tar emot tips

Olass

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag mättade först luddet med vanlig trätrall olja och målade sedan med lite bruten vit ackrylat färg. Ett mycket bra resultat och jag är mer än nöjd. Gjorde det 2006 och det håller än inget täcken på att lossna. Det går dock mycket färg.

För mer info och bilder se länk:

http://www.lulealv.se/batar/vikingII_rep.html

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, läste detta när du publicerade men tog inte tag i problemet då, hur mycket olja sög ruffen och hur länge var du tvungen att vänta innan du målade med acrylatfärgen,, Hur mycket färg gick det åt?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Har en Ryds Camping med samma takproblem.

Har du gjort något åt det ännu , i så fall kan du beskriva hur?

Blev det bra?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag håller på just nu och målar om. Jag och sonen använde rotfruktsborstar och borstade bort så mycket ludd vi bara orkade så ytan blev nästan ren. Sedan använde jag våtrumstäck, en akrylat. Den fanns färdigbruten i en något mindre vit variant. Första styrkningen tog massa färg och var enormt jobbig. Obekväma målarställningar. Andra gången gick snabbare och nu drar jag en tredje bara på några ställen där det inte blev riktig finish. Jag tror att min 4 liters dunk kommer att räcka. En ljus och fin båt blev det men MÅNGA timmars arbete ligger bakom.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...