Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
frankthetank

Byta durk på Buster XL -92

Rekommendera Poster

Hej, är i behov att byta durken på min gamla Buster XL. Läst runt lite på olika forum och verkar som om det borde vara lämpligt med 9 mm slitskyddsplywood som man sågar till efter gamla durken och sedan skruvar fast och nitar tillbaka det som är nitat.  

Är det någon som har erfarenhet av detta? Några tips på var man kan beställa/köpa slitskyddsplywood som är ca 155 cm bred och minst 3 m lång? Det går att beställa från Busteråterförsäljare för ca 4800 kr men det borde gå att få tag i betydligt billigare.

Tacksam för tips!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har erfarenhet med att bygga durk till en Buster Big för något år sedan. Det blev varken billigt eller bra. Mitt största problem vara durken ej är rak. Alltså att durken svänger uppåt ju närmare fören man kommer. Samt durken är gjord av 3 skivor(vänster, höger och mitten).. Osäker på hur det är på din XL.  Till sist jag letade och hittade ingen plyfa som är i närheten av orginalet. Dels att det var fler lager i orginaldurken men även att det är lättare att såga i den utan den smular och spricker.

Så min erfarenhet är att köpa orginaldurken även om det är typiskt Buster hutlöst dyrt.

//Buster L

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...