Wake155 0 Postad 22 Mars , 2012 Har precis köpt en NImbus 3000 som jag tänkte fixa till lite och nu vill jag gärna ha lite tips hur jag får trät i sittbrunnen riktigt snyggt, Det är inte jättedåligt nånstans men det behövs slipas till lite och sen oljas eller lackas Hur grovt sandpapper kör ni med? Oljar ni eller använder ni nån lack, halvmatt? Tacksam för alla tips! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 22 Mars , 2012 jag har lackat mycket gammal teak.... Slipar med ganska fint papper betsar med Heridins lackbets (teak no 722) och sedan fyra lager bitemas fernissa som jag mellanslipar med slitet sandpapper. Om det är rätt eller fel kan jag inte säga men det blir ett ganska ok resultat på en gammal båt. Senast ändrad av Marrexxx | 23 mars 2012 | 00:00 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 23 Mars , 2012 Oljning har jag kört, nyligen avhandlat i en tråd med lite bilder.. http://www.maringuiden.se/forum/;thread=421586&highlight=danish oil Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser