2HOT4U 3 Postad 20 Februari , 2012 någon som har DF90 kopplad till NMEA 2000 som kan säge exakt vad den dricker på tomgång? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pezz 1 Postad 22 Februari , 2012 Har inget svar men jag är också nyfiken då jag just har köpt en sådan motor..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Perfiskare 0 Postad 22 Februari , 2012 Har en DF90 my 2010 och har just installerat mitt NMEA-interface. Har dock ännu inte hunnit prova det. Sjösätter imorgon och kommer testa alla funktioner under helgen. Återkommer när jag provkört. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2HOT4U 3 Postad 22 Februari , 2012 tackar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 22 Februari , 2012 Har fått i trycket att Suzukis bränsleförbruknings-visning inte är så exakt. Det har varit uppe på forumet nån gång o även min brors DF90 visade alldeles för lite mot verkligheten. Om det är viktigt att veta exakt föreslår jag att du kör motorn på en liten dunk som du väger med en digital hushållsvåg o sen räknar lite.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Perfiskare 0 Postad 18 Mars , 2012 Sjösatte på utsatt tid, men har haft en del trubbel med att få värden för bränsleförbrukningen presenterade i min plotter. Efter lite support från Magnus på Sportmanship har jag nu skjutit i ny mjukvara och en fil som nollställde en del värden. Så idag kunde jag äntligen få in rätt värden i plottern. På tomgång så drar min motor, enligt plottern, 0,51 liter per timme. Det låter väldigt lite tycker jag, men förbrukningen vid marschfart stämmer mot vad jag tidigare mätt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser