giotas 1 Postad 17 Februari , 2012 Jepp, blir inte klok på denna brytare, jag ska koppla in en carling switch med lägena på-av-på och med led indikering vid påslag, hittat någon form av kopplingschema på www.carlingtech.com men den gör mig inte ett dugg klokare... jag har iaf suttit och testat lite med ett 9volts (brandvarnarbatteri) batteri och lyckats komma fram till detta enligt bifogad bild... men sen går jag bet... Någon vänlig själ som har koll på detta? Mvh/Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Volvo_Penta 727 Postad 17 Februari , 2012 Om jag inte är helt fel ute (och det brukar jag sällan vara... ) så är Roca och Carling i princip kopior av varandra. Prova med elschema enligt nedan. http://www.watski.se/archives/dokument/66306-6010_koblingsskjema.pdf Friskt kopplat, hälften brunnet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
giotas 1 Postad 18 Februari , 2012 Ja du har uppenbart sååå rätt, och ett kopplingschema som till och med jag begriper, nu funkar det och allt är frid och fröjd! Tack för hjälpen! //Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Volvo_Penta 727 Postad 18 Februari , 2012 Väl bekomme! Hoppas Ni får en underbar båtsommar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser