larban 69 Postad 24 November , 2011 Min yttre tätning börjar se sliten ut och lite gummi/plast släpper från den. Det gäller den yttre tätningen på stora axeln. Drevet tar inte in vatten, men jag vill byta tätningsringen. Vet någon om tätningsringen (nr. 37) kan bytas utan att ta bort lagerhuset (3)? I så fall vilket verktyg använder man? syl/kniv? (se bild) /Larban Senast ändrad av larban | 24 november 2011 | 13:19 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 285 Postad 24 November , 2011 Hej. Du måste ta bort lagerhuset. Sen går det att demontera tätningarna. De nya pressas i medspecialverktyg anpassat för att få rätt läge på tätningarna. Tejpa splinesen innan montering för att inte skada de nya. Ingemar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
larban 69 Postad 25 November , 2011 tack för svar. ska se om jag kan låna verktyg av nån verkstad här i sthlms trakten. eller om jag tar med lgerhuset till nån som gör hela operationen. /lars Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser