Gå till innehåll
måndag 29 april 2024
Lanzar

Ska måla lite...

Rekommendera Poster

Tänkte måla om lite i båten. Har blivit lite slitit efter alla år där man går och stöter till med skor osv. Vad ska jag använda för färg? Just nu är ytan skrovlig eftersom man inte ska glatta rundor, och det vill jag gärna bibehålla. Tänkte även klina lite färg i motorbrunnen, ser aningen tråkigt ut där. Behöver inte vara skinande blankt, motor och båge skymmer allt ändå.

post-2411-1394234314,3493_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mjo, tvåkomponents lackfärg som ska sprutas... känns som att den färgen inte direkt är ANTIHALKA va? Håller den för att vara under vatten? Står ju en del vatten i den när det har regnat... (har ingen pump, har vanlig läns till dagvatten). Vill minnas att jag har sett någon färg någonstanns som var till just att måla där man ska gå.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Känns som att den färgen inte direkt är ANTIHALKA va? - Aha, du skall måla den så att du kommer att gå på lacken, det förstod jag inte! Då rekommenderar jag att blanda i halkskyddspulver, t ex Halkanix, i färgen. Håller den för att vara under vatten? - Nej. Det är bara enkomponentslack som gör, men den är mjukare och slits snabbare. Kan topcoat vara något för dig? ...det går inte att polera med Autosol och vaxa den färgen som sitter idag?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej, polering och vaxning går inte. Ytan är redan skrovlig och ruggig (från fabrik) för att man inte ska halka och glatta omkring. Har målat en båt invändigt tidigare, men den var det en massa sitplatser i osv så det var inte gjord för annat än att sitta still i ändå och då använde jag mig av någon färg från International eller nått. Men den blir blank och hal bara så den passar inte så bra här. Eftersom båten kommer att ligga från vår till höst vid bryggan eller på trailer utan kapell så kommer det att hamna en del vatten i den hur jag än gör. Måste hålla...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...