Gå till innehåll
torsdag 13 november 2025
Victorzz

Johnson 55

Rekommendera Poster

Har lite problem med min motor som börjar bluddra på full gas och dör på tomgång och tomgång med framväxeln i. Har skruvat isär lite och undrar om röret som sitter snett i det andra röret kan ha något med mina problem att göra?

post-10002782-1394236794,729_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kan, än så länge för lite om just båtmotorer för att guida dej rätt, har lite erfarenhet av bil, mc och mopedmotorer ... men allmänt av din beskrivning gissar jag på bränslesidan. Ren bensin (jag förutsätter att det är en bensinare :o) ) utan varken vatten eller diesel är en förutsättning, har du tankat på land? Filter och förgasare rena? 

.

Kanske om du beskriver lite mer om uppkomst, alltså om felet uppkom vid något speciellt tillfälle ... och lite mer omständigheter, kan någon erfaren tipsa dej! Det finns gott om hjälpsamma veteraner här på forumet. Ge inte upp! 

Det finns gott om trådar om krånglande motorer, själv läser jag och suger i mej massor av vetenskap inför höstens översyn och framtidens bekymmer smiley.

MIn V6 2-taktare ryker som en hyr-moped i Grekland men den går bra .. och den slutar ju med sin pinsamma blårök efter ett litet tag .. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Har inte lösning på ditt problem, men kan lugna dig lite genom att säga att efter att ha pillat på många förgasare genom åren så är det inte första gången jag ser ett snett huvudmunstycke i en förgasare! Så detta har nog inget med funktionen med att göra. Jag funderar på hur din gnista på stiften är? Den kanske är lite klen, vilket gör att den går dåligt på tomgång o missar på höga varv!? Är den svårstartad?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...