ok3084 0 Postad 8 Augusti , 2011 Hej alla, Funderar på någon av dessa båtar, har ni några erfarenheter av dessa? HR 510 90hk Suzuki 4-takt Ryds 510, 75 Mercury Optimax 2-takt. Hur ser ni på 4-takt eller 2-takt, alla har ju olika syn på detta men skiljer det mycket i kör karaktär på dessa ovan när det gäller acceleration, driftsäkerhet? Jag bryr mig inte så mycket om ljud eller bränsleekonomi då jag ej kör så mycket så förbrukning spelar störst roll.. Gör bägge dessa runt 30knop ? Tacksam för era synpunkter. Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 8 Augusti , 2011 Ryds eller HR är skitsamma, det finns väl bättre plastbåtar än de två. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hjalleman 0 Postad 9 Augusti , 2011 Personligen skulle jag ta HR:en Har kört båda och jag tyckte att den kändes bättre. (Är väl lite färgad då jag har en HR 510 med en Yamaha 100 på ). Med en 90 på så bör den närma sig 40 knop. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser