Gå till innehåll
fredag 30 maj 2025
Linni229

Bluff-annons på Blocket? Ryds 23WA

Rekommendera Poster

Igår dök det upp en Ryds 23 WA för 155 000:- i Sävsjö, som enl annonsen skulle säljas för dödsbos räkning. Annonsen verkade i stort schysst, men texten kopierad från annan annons på likadan båt. Uppenbarligen var ju priset för billigt för att vara sant, men jag ringde ändå på kul.  Det viade sig att flera redan ringt på båten, men säljaren kunde reservera den åt mig om jag snabbt betalade in handpenning. Säljarens brytning indikerade att annonsnamnets Erik möjligen inte var hans riktiga namn. Jag råkade just då passera Sävsjö,men säljaren befann sig på annan ort och kunde inte visa båten förrän på torsdagen.

Nu betalade jag naturligtvis ingen handpenning, och jag hoppas verkligen att ingen annan gjorde det heller!

Återkoppla gärna annars, om någon här trots allt gjort itt livs båt-kap! wink

Mvh,

Linus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Annonsen fanns även idag men med ett annat kontantkortsmobilnr än igår. Dessutom visades bilder på en Ryds 23 wa av betydligt senare årsmodell än 2004 som uppgavs i annonsen. Erik ville ha 15000 kr på ett nordeakonto så skulle båten vara min och jag kunde titta på den på fredag. Skrovnummret hade han oturligt nog inte tillgängligt eftersom det låg i bankfack!! Kollade dock upp adressen han angav sig bo på och där båten skulle finnas och efter lite research visade det sig att ingen på den adressen visste vem erik var och någon båt fanns inte i närheten!

Ingen gör sig ett båtkap i detta fall! Hoppas Erik inte lyckats lura alltför många!

Anmält annonsen till Blockets kundsäkerhetscenter.

/Peter 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tyvärr finns alltid folk som vill lura andra och finns alltid andra som går på det men vad ska man göra?

Blocket är mycket känt för att annonserar ut stulna saker och svårt att kontrollerar.

Bra att det finns en del som upptäcker bedrägerier.

Verkar som att annonsen på blocket är bortagen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...