Gå till innehåll
tisdag 17 februari 2026
Henrik__c

Min nya plotter från England beslagtagen av tullen :-( /Förbjudet gods

Rekommendera Poster

Beställde en ny plotter från England för två veckor sen och ser nu att den är beslagtagen av tullen som förbjudet gods...  Det är en plotter som är ce godkännd och säjls här i sverige med..  Jag beställde den och kanske dumt nog tre burkar spray färg är det spray burkarna som stallt till det tror ni och vad kommer att hända? Ok om dom tar burkarna och skickar hem min plotter men annars blir jag galen, 4000:- i sjön?  Någon med liknande erfarenhet? Vad kommer hända är jag blåst på mina pengar?

Mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det måste varit sprayfärgen. Kräv att få ut plottern i alla fall. Den är helt lagligt köpt med EU-momsen betald.

Sprayfärg säljs ju under vissa premisser i Sverige - kanske är det därför de beslagtog paketet. Polisen gillar inte klottrare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du kommer säkert få din plotter, men du måste kontakta tullen, de är de enda som kan tala om vad det är fråga om.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vissa färger innehåller kemikalier som inte är tillåtna i Sverige och det är möjligt att dina burkar sprejfärg är just sådan färg. En god vän köpte bottenfärg till sin båt från England och tullen beslagtog godset med hänvisning till att färgen innehål beståndsdelar som inte var tillåtna i Sverige.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...