Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
oollaa

läckande grenrörspackning

Rekommendera Poster

Jaha då kom nästa problem... märkte att volvo b18 motorn lät lixom om det va en läckande avgasystem på en bil... felsökning resulterade i att jag hittade ett litet 1 mm stort hål i grenrörspackningen som det puffade ut avgaser genom :(

(1) Hur farligt är detta ? (2) Är det jättejobbigt att byta? (3) Kan man köra denna säsongen? (4) Kommer bultarna i till grenröret gå av då jag försöker lossa dom eller är det normalt att dom vill följa med ut? (5)Hur kommer vattnet in i grenröret för att kyla? 

(6)Heter det grenrör så som det heter på en bil eller vilket är det riktiga namnet på denna vattenkylda pryl. (7)Var blandas avgaserna med kylvattnet? sker det bak i drevet? 

Många frågor förlåt mig försökte numrera så ni kan hitta å svara... svara gärna med nummer så jag fattar vilket svar som är vilket.... 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

körde en sväng idag. bara lite högre volym går f.ö. bra :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är inte så jätteinsatt själv, men det heter väl avgaslimpa iaf. :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej. Byt packning. I de allra flesta fall brukar det gå alldeles utmärkt att lossa alla skruvar och muttrar till limpan och insugningsröret. Vattnet kommer in under limpan från oljekylaren och går ut i framkant ovanpå den och vidare in termostathuset.

Ingemar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...