Gå till innehåll
tisdag 20 maj 2025
Robin86

Vatten jet. Typ Seadoo. Hjälp och tips

Rekommendera Poster

Tjenare! Äger idag en Ockelbo t17 deluxe med en b20 och 280 drev. Har en stor sjö typ 1 minut härifrån som vi besöker flitigt. Mest till vattensport och sol och bad.

Tänkte dock köpa mig en lite nyare båt nästa år och har kollat väldigt mkt på Seadoo Challenger 1800 runt 98-00.

Söker en båt med fart och kraft till att dra flera personer på tubes mm samtidigt. Min nuvarande båt klarar ju 2 men skulle vilja ha lite mer kraft =) Kan detta vara ett bra nästa köp? Har satt ett maxpris på runt 80.000:-

Fördelar/Nackdelar med vatten jet?

Kanske någon som har eller har haft just en Seadoo Challenger 1800? Mkt tacksam för alla svar. Mvh Robin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hade en Sea doo speedster -97. I den satt det 2st 85hk 2taktare. Gott om kraft för den lilla båten. Personligen så stormtrivdes jag med vattenjet.. när man lärt sig att köra så finns det nog inget som slår den styrförmåga som finns. Det man märkte var att ovana personer hade svårt att köra.. speciellt vattenskidor och när båten gick så fort som den gjorde blev det snabbt otäckt att åka vattenskidor bakom.

Så om man ska nämna några för/nackdelar.

Manövrerbarhet

Acceleration

Inga utanpåliggande propellrar att skada sig på

Kan köra på mycket grundt vatten

-

Tenderar att dra mycket soppa

Lite jävligare att byta och rengöra

Kommer inte på mer just nu men hoppas det hjälper något. Detta är som sagt baserat på mina egna erfarenheter och finns säkert någon med andra åsikter.

//Mvh Bjellan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...