Gå till innehåll
tisdag 02 december 2025
ski_extreme

Problem med Powertrim VP 290Dp

Rekommendera Poster

Hej

Följande problem uppstod efter sjösättning:

Det går inte att trimma in/ner drevet dock fungerar det att trima ut i tomgångsfart.

Vad kan det vara för fel? Relän? Pumpen? Kolvarna? Oljan?

Utförligare beskrivning av symptomen:

Hade under förra ses problem med att det inte gick att trimma ut när drevet var under belastning (allt över tomgångsfart) detta struntade jag dock att åtgärda då jag kunde trimma ut till rätt trim innan jag drog upp båten i planing och sedan höll sig drevet där, det sjönk alltså INTE tillbaka (vilket torde tyda på att det är tätt?)

I förra veckan när jag sjösatte fungerade det både att trimma in och ut när jag testade vid bryggan, körde sedan en sväng och på vägen tillbaka märkte jag att det inte gick att trimma in drevet, att trimma ut fungerar fortfarande. Det enda som händer när jag tycker på ner knappen är att det klickar i relät bak vid pumpen.

Måste fixa detta, men vet inte vart jag ska börja så råd på vägen tas tacksamt emot.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vilken typ av pump har du, är det den helsvarta, eller den med plastbehållare. Dom är lite olika kopplade elektriskt.  Uppstod problemet med att det inte gick att trimma ut, under belastning, helt plötsligt, eller har det varit så hela tiden som du har haft båten? Om slangarna är felkopplade kan det bli som du beskriver, då pumpen har en högtrycks, och en lågtryckssida.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är den med vit behållare och det är framförallt probemet med att det inte går att trima in som är akut. Detta uppstod helt plötsligt.

Att trimma ut under belastning har inte fungerar under den tiden jag haft båten (förra ses).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...