Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
Gäst per

frakta utombordare

Rekommendera Poster

Gäst per

Hej! Ska skicka iväg en utombordare jag har sålt. Tänkte höra hur man ska lägga den? behöver jag tappa ur någon olja?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst daniel

Posten och bussgods brukaribland kinka eftersom motorn räknas som farligt gods. Jag skulle pröva att noggrannt tappa ur alla vätskor och sedan packetera väl emballerat. Eventuellt snickra en låda i billig spånskiva eller liknande. Enklast är väl att försöka bulla upp runt riggen så att patektet bli nära nog rektangulärt med motorn liggande på ena långsidan. Kanske kan det även vara gynnsamt ur storlekssynpunkt att plocka loss rigg från motor, om det låter sig göras enkelt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla med Danzas. Jag fick hem en snurra från Umeå av dem för något år sedan. Den låg helt enkelt på en halvpall med olja i växelhuset. Sedan var det bara invirat i sådan där förpackningsplast, ungefär som gladpack magnum... De hade inga synpunkter. OBS Däremot måste givetvis tanken vara tömd och helst ursköljd med lite k-sprit. Det är viktigt att växelhuset ligger lägre än power packen då det alltid kan gömma sig någon droppe fukt i riggen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Janne

Nuförtiden måste motorn vara skitliten för att gå med bussgods. Nya gränsen är max 35 kilo :-(((((

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Absint

Icke...! Fick min 40 hästars motor skickat till mig från västerås med bussgods. Å ja bor i Pite... Vikten e väl ca. 60 kg...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...