stellank 1 Postad 25 April , 2011 Hej. Har en burk med Cuprinols teakolja. Tänkte prova den på teakgolvet i båten. Blir på golv, rygg på sits och på motorluckor. Oljan är lite pigmenterad och ger en mkt fin nyans. Någon som har provat denna eller bör man inte använda den oljan? Efter ett lager med denna så tänkte jag gå lös med att matta trät med biltemas kinaolja. Åsikter? Senast ändrad av stellank | 25 april 2011 | 10:34 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Paliswe 3 Postad 25 April , 2011 Finns lite trådar där jag framhärdar i att Danish Oil är den bästa oljan och som ger det mest långvariga resultatet. http://www.maringuiden.se/forum/;thread=386929&highlight=Danish Oil se sista inlägget. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stellank 1 Postad 25 April , 2011 Japp, läst många trådar om detta. Dock undrade jag om Cuprinol fungerar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stellank 1 Postad 26 April , 2011 Första lagret med Cuprinol Teakolja. Ser bra ut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stellank 1 Postad 26 April , 2011 teaken innan. Resultat före och efter slipning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser