Gå till innehåll
torsdag 15 maj 2025
Gäst Legard

Bella 7000

Rekommendera Poster

Gäst Legard

Hej Är seriöst på jakt efter en Bella 7000 (halvplanande snipmodell och inte den nya Sunmar) är det någon som vet mer om denna båt eller känner någon som vill sälja ? Vore mycket tacksam för svar..... PS Hittelön på 1000:- till den som ger ett tips som leder till affär...... ;-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Lindqvistarn 21

Ehem... Får nog ta och korrigera mig själv fär en aning, snipan hette visst Bella 7000 innan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Thomas Erdegard

Hej Tack för svaren...... Blev själv förvånad när jag först såg 7000- modellen. Denna har lite starkare motor samt Wc vilket är bättre än 700-serien..... Ingen som vet om någon 7000 eller liknande är till salu ? Legard

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Lindqvistarn 21

Hej igen, Hittade ett passande objekt. Tyvärr finns den i Finland... http://www.veneporssi.fi/valintaframe.php?ilmoitusnro=18446&asiakasnroX=85941&paaosastonro=3 Siisti ja hyväkuntoinen = Snygg och i gott skick. VP2003TD 45hv = (behöver knappast översättas) Wallas liesi/lämm = Wallas spis/värmare jääkaappi = Kylskåp 2-akkuj = 2 akku syst. vesiwc/septit = vatten toalett / septiktank Carmin160 kaiku03 = Carmin 160 ekolod -03 kompassi = kompass kuomu03 = kapell -03 ankkuri,ym. = ankare mm.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Thomas Erdegard

Tack Lindqvistarn ! Gör inget att den ligger i Finland.... Frågan är bara var ? Kan man se det/hur får man kontakt ...... Får även be att tacka för översättningen, kan inte finska så bra... Legard :-Tack

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Lindqvistarn 21

Hej igen, Länken gick till en site där man måste köpa lästid för att kunna se alla uppgifter. Jag har företagstelefon, vilket betyder att alla betalnummer är spärrade jfr. Sveriges 071-nr . Jag finner det onödigt att skaffa privat anslutning bara för detta. :-( :-D Dock har jag andra glada nyheter! Jag hittade en närmast exakt likadan 7000 vid en försäljare i Raisio (nära Åbo). Tyvärr bor jag uppe i Vasa i höjd med Umeå(!) så jag har ingen möjlighet att inspektera skönheten. Jag kan ju kontakta firman och be dem skicka mera uppgifter och bilder. http://www.venepalsta.com/c/extranet/home?_page=tuote_vene&selection_id=5481 Så, om du ännu jagar seriöst svara på min mail eller på detta meddelande med din mailaddress så får vi ju jobba vidare på detta. Mvh, Lindqvistarn 21'

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Thomas Erdegard

Hej Min mailadress är thomas.erdegard@onsalavillan.se Vore toppen med mer info,har mailat tidigare till Finland men ej fått svar,kanske språkförveckling.... vet du om man måste tulla,momsa mm ??? Mvh Thomas Erdegard

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Kenth

Hej, Bella 7000 Årsmodell: 1990 Finns i Laholm, 2 mil söder om Halmstad Vill du ha mer info mail till: kenth.c@tele2.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Här har du en fin än....http://www.blocket.se/view/5064905.htm?caller=ggl_s&l=0&c=1&city=0

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...