Janne_68 0 Postad 21 Mars , 2011 Hej alla båt / Rydskännare... Har en fråga. Jag har en Ryds 478Gti -08(Mercury-50hk -08) på gång och tänkte höra med er om det pris jag kanske ska lägga är ett bra pris. Jag har inte sett båten ännu, men enligt ägare är det i mycket gott skick. Det enda extra tillbehör den har är ett akterkapell. Prislappen hamnar på mellan 100'-105' :- . Hör av er med synpunkter... / Janne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonas478 27 Postad 21 Mars , 2011 Kolla på t ex Blocket och se vad andra begär, samt bestäm om du värdesätter som extra utrustning, t ex GPS eller trailer, som ofta ingår i priset. För att bedöma priset behöver vi veta mer (t ex är det 2-takt eller 4-takts motor, har båten använts i sötvatten eller på Västkusten). De flesta begagnade har nog fler tillbehör --- t ex dynor fram, extra bränsletank, ankare, förtöjningspaket, motorbultlås, elektronisk startspärr, stereo. Jag sålde en som även hade ekolod, förvarningsväskor, VHF-radio och flaggstång för två år sedan, när den var 4 år gammal. 4-takts motor och välskött. Jag tyckte då att 20% avdrag på motor och båt, samt 50% avdrag på extra utrustning var rimligt. Den visade sig lättsåld... Men jag hade inte tid att ägna en massa tid åt att sälja den -- så tänker nog många? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser