Gäst Gösta Postad 11 Oktober , 2004 Hej!! Har just köpt en båt med en gammal MD2:a i, och oljetrycket är enligt mätaren ca 1 bar, vilket ju motsvara ungefär 1 kg/cm². Enligt instruktionsboken ska det ligga på minst 1,5 cm². Trycket ligger tämligen konstant oberoende om motorn är varm eller kall. Fler som har samma problem? Nån som har en bra idé var jag ska börja rota? MVH, G. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crew 0 Postad 11 Oktober , 2004 Jag tycker du skall börja med att byta olja och filter, och sen är det väl inte helt säkert att mätaren är korekt heller. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Gösta Postad 11 Oktober , 2004 Kan det vara så enkelt??? Har det någon betydelse i sammanhanget att båten stått på land 2-3 år utan att motorn körts? MVH, G. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crew 0 Postad 11 Oktober , 2004 En motor som ståt så länge på land bör du inte köra överhuvudtaget utan att byta olja i den först. Och kontakter kan ha oxiderat så att mätaren visar fel, ta isär och spraya med te.x 5.56. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Gösta Postad 11 Oktober , 2004 OK, jag testar, tack ska du ha. MVH, G. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser