Sueco 6 Postad 28 Februari , 2011 Tjoho Nu har jag fått papper på att skrotbåten är min inkl nationalitetsbevis(tack för tipset om att registrera förra året). Däremot undrar jag om det blivit fel(pga av mig), i alla fall speciellt ang LOA. Enligt sailguide är båten 7.80 men enligt gammal broschyr 8,4. Gissar att det skiljer hur man mäter då 28 fot onekligen är 8,40 men då ingår peke vilken jag hittat att man inte ska inkludera! Så frågan är, vad är rätt o vad är fel? Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sueco 6 Postad 28 Februari , 2011 Glömde ju bilden Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 28 Februari , 2011 L.o.a. är totallängden inkl. peke 7,8 är skrovlängd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sueco 6 Postad 28 Februari , 2011 Hittade lite olika bud då en del tycker att peke inte ska ingå men det finns ju värre saker att oroa sig för. Så egentligen är båten ju bara ca 25 fot och resten är en pinne i fören Hoppas inte roder ingår också för då har jag ju bara en 23 1/2 fots båt, ska det fortsätta så här blir det inte mycket kvar i slutet Tack o bock Senast ändrad av Sueco | 28 februari 2011 | 16:27 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser