Persk 2 Postad 13 September , 2010 Hej, Har precis införskaffat (ny) båt och behöver uppgradera med nya kapellbågar då de gamla ser för tråkiga ut samt är lite krokiga. Har ni bra tips på firma som kan bocka nya efter de gamla som mall så skriv gärna ned era tips i denna tråd. Originalbågarna verkar vara i 22mm aluminium, dock vill jag att de nya skall vara i rostfritt. Är 22 eller 25mm att föredra? Mvh Persk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 13 September , 2010 Var i landet...? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
joppe_hagg 0 Postad 13 September , 2010 Hej Persk, Jag vet inte en firma, men det är väldigt lätt att göra själv om du har plats. Det är en myt att du måste fylla med sand. Jag var försiktig och böjde sakta mellan två träklots som jag spikade fast på altantrallen. Det gick som en dans. Lycka till! Mvh Johannes i Uppsala Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 14 September , 2010 Mellansverige, kan tänka mig att skicka originalbågarna samt hämta de nya om det blir bra. Persk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Misil163 0 Postad 14 September , 2010 Ursäkta men, VAR ligger mellansverige? Östersund? halvvägs mellan Smygehuk och Treriksröset, eller är det Närke, Stockholmstrakten? /Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 14 September , 2010 varenda rörmåkere kan bocka 22mm rostfritt så det kan inte vara nån problem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser