boso 0 Postad 12 Augusti , 2010 Hej, Jag undrar om det finns någon som har installerat ett elverk typ Honda eller Kipor 2000W i motorrummet med avgasrör genom skrovet och att det givetvis blev en bra installation. Alla tips om detta mottages tacksamt. Finns det ngn som har en ritning/beskrivning på detta vore det ännu bättre. Elverket skall i så fall in i en Bavaria 28 Sport som har ett relativt stort motorutrymme. H/bosse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Niclas_O 3 Postad 12 Augusti , 2010 Hur har du tänkt lösa kylningen? /Niclas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
boso 0 Postad 15 Augusti , 2010 Stort motorutrymme samt motorrumsfläkt /b Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefanius 1 Postad 15 Augusti , 2010 I min gamla Coronet sitter det ett fast monterat elverk i motorrummet. Tror det är ett Honda 1800 W. Det satt där då jag köpte båten, och det funkar perfekt. Avgasröret är draget genom ett hål i aktern, och samtidigt som jag drar igång det så startar även en fläkt som jag gissar ska kyla. Dock har jag haft motorluckan öppen lite då jag kört den, den lever om en aning och används endast i nödfall, vilket ännu ej behövts. Jag har ett stort motorrum då båten haft dubbelmontage men nu endast singelmontage. Tycker det känns som en bra trygghet med elverket. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefanius 1 Postad 15 Augusti , 2010 ser ut på detta vis.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
boso 0 Postad 24 September , 2010 Tack/b Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser