Gå till innehåll
torsdag 28 augusti 2025
Gäst Micke

Båtfärg.

Rekommendera Poster

Gäst Micke

Hej! Då planen är att måla om båten till våren har jag nu lyckats få tag i lite färg. Det är Interspeed 617 ifrån International, är nyfiken om någon känner till denna färg och om det är något att ha? Ca 300kr/l kostar den och jag tror detta är ett vettigt pris. Jag har en plastbåt i som är ca 2*4,5m och undrar hur mycket färg går det åt? Tacksam för svar! /Micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Palle

Det är en fartygsfärg för båtar som går över stora haven.... Men har du lyckats få tag på denna så är målningsintervallet vart 3år, östersjön med fritidsbåt kanske vart 5è år med lite kompmåln på utsatta ställen,56% koppar i denna färg=0 beväxning måla som vanligt beroende på nuvarande färg kan jag ej råda om tillvägagång. MVH Pelle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Micke

Japp det stämmer det är en fartygsfärg, och det är väl bara positivt eller? Dvs den är väl slitstarkare, frågan är om priset är det rätta? Och fartyg som går på stora hav är väl inte gjorda av plast? ;) Så fungerar denna färg på plast? /Micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Palle

Jag har den själv på en plastbåt och det funkar bra, gjorde bottenrenov,slipn till gelcoat 6lgr geshield200 2 stryk 617 kommer hålla många underhållsfria år för mig......

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst palle

glömde.. skräpet som säljs i båtaffären kostar väl lika mycket,prisvärd ja :-tackar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vars får man tag i den färgen? Funkar den bra på en båt som gör 30knop?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror inte den (Interspeed) finns längre. Lär annars vara en kanonfärg som funkar bra på planande båtar i 30knops fart.

Nån som vet om den finns? Kollade på Internationals norska sidor men hittade den inte. Skulle till Norge och tänkte passa på att köpa lite färg med hem.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

man bör nog känna någon på muskö basen där finns den har den själv den är för farter upp till 40 knop.frågade på färg affären då skulle den kosta 600-800kr litern men den kan dom inte å får inte ta hem

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu har jag köpt färg, det vart en högblank 2komp från Hempel. Färgen kommer att ligga både över & under ytan så att för att bevara lystern så kommer jag att lägga på en lack. Det kommer enligt färghandlaren att bli perfekt. Snyggt & väldigt hållbart. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...