Gäst Dominique Postad 14 September , 2004 Hej finns det lösa universal styrpulpetar som man kan montera på tex roddbåt?? Kan man köpa det i vilken båt affär som helst?? Passar de flesta båtar? tacksam för svar... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefan48 0 Postad 14 September , 2004 Kolla på Hjertmans bl.a. där finns universalmodeller. Jag tror att det var där jag såg en som bara är en stålram med ratt på. Tar inte så mycket plats i en roddbåt t.ex. Finns säkert i Interboat och Watskibutikerna också. www.hjertmans.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 14 September , 2004 Här finns det några du kan kolla in: http://www.byggplast-batprylar.se/ Produkter Motortillbehör Styrpulpet T ex Artikelnummer: 7040 i stål är rätt enkel (fast kostar en del förstås). Artikelnummer: 7039 är i glasfiber och lite enklare utförande också. Finns även vindruta till några av pulpeterna att köpa som du kan se. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefan48 0 Postad 14 September , 2004 Yes, bossee, du har rätt. Det var på byggplast jag såg den med stålram. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Dominique Postad 14 September , 2004 TACK!!!! tänkte montera i denna vartefter, har inte köpt båten,men nästa sommar. Kruger 360 heter den. 9000 kr. Blir lite sportigare då kanske. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Dominique Postad 14 September , 2004 tacksam för svar om mitt projekt är genomförbart....eller om jag borde tänka om.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 15 September , 2004 Tänk på att inte skruva igenom botten bara. Hoppas för din egen skull att den är dubbelbottnad. Har själv monterat en styrpulpet på min förr förra båt, men den var dubbelbottnad. Sen finns det risk att färdiga styrpulpeter är lite för höga/stora för den lilla båten. Du skulle ha 4hk på den väl? Vet inte om det finns monteringssatser till en sån liten motor, men annars får man hitta på något eget. Möjligt att du får modifiera styrpulpeten också för att passa. Bara fantasin som sätter gränser. ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefan48 0 Postad 15 September , 2004 Universalstyrpulpetrar (krångligt ord) går i de flesta fall att anpassa höjden på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser