Gå till innehåll
måndag 29 april 2024
johanfreden

mercury 50 hk -80tal som inte går när den är varm??

Rekommendera Poster

hej hej är så att jag blivit erbjuden å köpa en mercury från 80-talet skulle jag tippa på den är svart med röda siffror på kåpan om det hjälper nu till haken det är nämligen så att den går kanon så länge den inte blir riktigt varm när den blir riktigt varm så börjar den hacka å blir helt orkeslös tändstift är bytta å tanken är rengjord tror även tändkablar är bytta om den ens har några är inter säker......

nån som har nån idé på vad felet kan vara????vore tacksam för svar tack på förhand Johan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan vara så att CD Boxen blir för varm. Prova byta impellern och ifall inte det hjälper så är det nog CD Boxen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du är långt ifrån ensam om detta problem. Prova sökfunktionen, kolla lite själv och ställ specifika frågor.

Jag skulle gissa på följande fel:

1. Kylningen, men inte att detta skulle påverka CDI:n. Jag tror inte denna motor har en SLOW-funktion som sänker vartalet vid övertemp.

2. Tändspole

3. CDI-boxen (Powerpack)

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

vilket härligt forum med hjälpsamma människor........ok det låter ju inte så farligt men finns det grejer att köpa till dom här motorerna fortfarande????

och om ni var i mitt läge skulle ni köpa den här motorn???det är alltså både motorn och tillhörande båt nån plastvariant från samma tid ungefär...

Båten i sig kan väll vara nått liknande http://www.blocket.se/orebro/Crescent_465_28554199.htm?ca=8&w=1 skulle få båt och motor för 20 000 tycker ni det låter rimligt eller är det för mycke när motorn inte går som den ska???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...