Gå till innehåll
söndag 30 november 2025
Gäst Erk!

Hjäälp!!Rooster 16!?

Rekommendera Poster

Gäst Erk!

Hej! Rooster 16 Är väldigt intresserad av Båten Rooster 16!! Kan ej hitta nån info. på nätet om den... tillverkare? längd? vikt?sjö egenskaper? mm mm...vill veta mer om båten!! Så berätta gärna vad ni vet om den skicka även länkar!! Tacksamm för alla inlägg,(som rör båten) Erk!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Magnus

Tjena Tjena! Surfa in på dessa länkar och fråga där. (Rooster har använts i Offshore Racing) www.Svera.org www.batsidan.com :x-mas:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst erk

Ok!har fått lite mer info nu! Vad känner du till om dessa båtar? Vh Erk!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lite sent kanske, men jag hade en Rooster 16 för 2år sedan, en mycket rolig å ruskigt snabb båt.

Hade själv monterat en bracket och förstärkt hela aktern på den för att tåla den högre vikten på motorn.

Hade en 90hk mercury -88 på den, så de räckte till å blev över, hehe.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag vet att form till Rooster 16 fanns att hyra någonstans för ca 15 år sedan då några av mina kompisar byggde 3st båtar. De fick först gå med 70hk men efter ett tag uppgraderades den ena till 120hk efter förstärkning av akterspegel och vad jag kan minnas även bottenpartiet framför aktern. Det var riktigt bra skjut i den rackaren då.

En jäkligt trevlig sportbåt med riktigt bra gång i sjön vill jag minnas. Mittmonterad ratt var det som fungerade bäst.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...