Gå till innehåll
torsdag 31 juli 2025
mark

om bornings kit

Rekommendera Poster

Hej jag igen med fågor angoande min evinrude 40 från 1972 jag har nu upteckt att jag har fåt repor i en cylinder jag har haft samma problem med en motorcross motor en gång i tiden och jag kom ihåg att det var svårt och dyrt att har den omborrad men om jag kan hitta kittet själv kanske det kan bli lite biligare har ni en tips eller två? Tack Mark (sorry för stavlings fel jag är englesk och hålla på lära mej svenska)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Guest

Your Swedish is just fine. E.g. you split less word than most Sweds do. To fix this properly is expensive, as you already know. It can hardly be recommended to rebore such an old machine. If you anyhow would like to try and keep it, I would recommend you to bring the cylinder head to a shop and have their advice on the prospect of just honing the bore, changing the piston rings and maybe also the piston. It may not be perfect, but it can give you some years more. It also advisable to look for the cause to the damage, in case you do not already know tihs.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för svaret jag vet vad har skadad den min impella gick sönder for en månad sen så att den bli varm och förpackning till huvad brändt och ringen har split så att den släpt in vattenoch shräp in i den. Min egen fel ska har kollad efter övervarmad och jag hade byte utt impellen. Jag tycka att jag ska bara byte utt förpackningen och andvända den till jag kan hitta en ny motor billig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...