gunny 1 Postad 8 Juli , 2010 Hej Har en Evinrude 70hk 1987 som inte vill varva ur. Åkte premiär turen idag och startade med 10min. test körning vid bryggan. Puttrade ur hamnen och drog på lite till ca 15 knop (trygglogg) höjde sen till 18-20 knop. Så här långt gick det bra, men sen tänkte jag testa fullt och drog på. Den började med att varva som vanligt och drog till 25-30 knop men sen tappade den fart. Sänkte till 18knop igen. efter detta försökte jag gasa igen, men då bölade mororn bara och inget hände. Testade flera gånger med samma resultat. Motorn dog alldrig så den får jo soppa. Kan det vara soppa filtret som täpper igen vid högt flöde? Vad tror ni? Motorn har legat still i 2-3år, men startade på 3 försöket och har inte haft detta sympton förut med gamla båten. Behöver lite tips!!! //Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gerjoh 1 Postad 9 Juli , 2010 Bytt tändstift i år????? Om inte, gör det!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 500 Postad 10 Juli , 2010 1. Kolla kylningen 2. Tempswitchen I den ordningen Relaterad tråd http://www.maringuiden.se/forum/;thread=348369 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gunny 1 Postad 18 Juli , 2010 Nu är felet löst. Gjorde rent alla 3 förgasare och nu gården igen som vanligt. High speed ori var igensatt i översta förgasaren!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser