gunny 1 Postad 24 Juni , 2010 Ska montera reglaget i båten eftersom att förra ägaren sålde båten utan. Men mitt problem är att det finns inga håll med gäng. Hur ska jag göra? Borra & plast plugg? expander? Hur gör man? Jag kommer inte in bakom så en vanlig bult på insidan funkar inte! // Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PCP-Roger 15 Postad 24 Juni , 2010 Om det är en plastbåt så borra och använd så grov syrafast ( A4 ) plåtskruv som möjligt alt. om godset är tillräckligt tjockt ( 4 mm eller mer ) gänga och anv. maskinskruv ( A4 ). Trä: använd träskruv med hel gänga alt. plåtskruv. Kan ju även gå med Mollyskruv om godset är tunt ,men tror inte dom finns i rostfri kvalitet. Roger Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gunny 1 Postad 24 Juni , 2010 Det är en plastbåt och ca. 20mm gods att skruva i. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PCP-Roger 15 Postad 24 Juni , 2010 Då är det ju bara att borra, gänga och skruva fast. Roger Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gunny 1 Postad 24 Juni , 2010 Ska jag gänga med vanlig gängtapp direkt i plasten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PCP-Roger 15 Postad 24 Juni , 2010 Ja, annars är alternativet en självgängande plåtskruv, men det är trögt att dra i dom o så tjock plast så då måste du borra hålet nästan lika stort som ytterdiam på skruven. Jag skulle def.gänga hålet och ja du använder en vanlig gängtapp. Kan du inte borra ett genomgående hål så använd en bottentapp så du får gängor ända ner i botten. Roger Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser